خاکستری وزارت اطلاعات وزارت خارجه حسن روحانی

خاکستری: وزارت اطلاعات وزارت خارجه حسن روحانی دانشگاه صداوسیما رسانه ها رسانه ای ایرانیان آمریکایی دورهام برنامه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی حمل سوخت اضافه به جای پرکردن صندلی مسافر , پشت پرده سفرهای هوایی داخلی و خارجی

    «سلام… من ٧ ساعته که تو راه لندن هستم و هنوز زمین ننشسته ایم. قدیم تر پرواز کشور عزیزمان ایران تا لندن فقط ٥ ساعت راه بود!» … «دو بار خوابیدم و بیدار شدم، ه

    حمل سوخت اضافه به جای پرکردن صندلی مسافر , پشت پرده سفرهای هوایی داخلی و خارجی

    پشت پرده سفرهای هوایی داخلی و خارجی؛ حمل سوخت اضافه به جای پرکردن صندلی مسافر

    عبارات مهم : ایران

    «سلام… من ٧ ساعته که تو راه لندن هستم و هنوز زمین ننشسته ایم. قدیم تر پرواز کشور عزیزمان ایران تا لندن فقط ٥ ساعت راه بود!» … «دو بار خوابیدم و بیدار شدم، هنوز به کانادا نرسیدم! عجیب نیست مسیر این قدر طولانی شده؟!» و.. این روزها در استوری ایرانی ها، جمله هایی شبیه به این زیاد می بینید. بازدیدکنندگان ایرانی اینستاگرام می گویند وقت سفرهای خارجی ارزش طولانی تر شده است است و مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به «شهروند» توضیح می دهد که این اتفاق به علت برگشت تحریم هاست. البته او توضیح می دهد که هیچ کدام از کشورها آسمان ارزش را روی کشور عزیزمان ایران نبسته اند و علت طولانی شدن وقت سفرهای خارجی این است که بعضی کشورها اجازه سوختگیری را جهت هواپیماهای ایرانی صادر نمی کنند و هواپیما مجبور است جای دیگری جهت فرود و سوختگیری پیدا کند.

    حمل سوخت اضافه به جای پرکردن صندلی مسافر , پشت پرده سفرهای هوایی داخلی و خارجی

    هوشنگ شهبازی، خلبان ایرانی هم به «شهروند» توضیح می دهد که هر نشست و برخاست اضافه جهت سوختگیری چیزی حدود نیم تا یک ساعت به وقت پروازها اضافه می کند. ضمن این که این مسأله باعث شده است هزینه بلیت های خارجی بالاتر برود.

    او توضیح می دهد که تحریم سوخت باعث می شود هواپیماهای ایرانی به جای پر کردن صندلی، سوخت اضافه با خود حمل کنند. علاوه بر این، نشست و برخاست اضافه جهت سوختگیری هزینه ایرلاین ها را اوج می برد و مجموع این پرسشها باعث می شود قیمت تمام شده است پرواز جهت ایرلاین ها زیاد شود.

    «سلام… من ٧ ساعته که تو راه لندن هستم و هنوز زمین ننشسته ایم. قدیم تر پرواز کشور عزیزمان ایران تا لندن فقط ٥ ساعت راه بود!» … «دو بار خوابیدم و بیدار شدم، ه

    مسیر طولانی تر به علت تحریم سوخت

    طولانی شدن پروازهای خارجی این روزها به عنوان داغ استوری بازدیدکنندگان ایرانی تبدیل شده است است.

    هوشنگ شهبازی، فعال صنعت هوایی دراین باره به «شهروند» می گوید: «پرواز تهران-لندن که بعد از برجام ٥ ساعت طول می کشید، ولی حالا ٧ ساعتی وقت می برد.» به گفته او سوختگیری هواپیماها در فرودگاه لندن، پاریس و آلمان به وسیله شرکت های شخصی انجام می شود که از وحشت تحریم های آمریکا حاضر به فروش بنزین به کشور عزیزمان ایران نمی شوند، به همین علت هواپیماهای ایرانی ناچارند مسیر طولانی تری را طی کنند و همین مسأله وقت سفرهای خارجی را زیاد کرده است.

    به گفته او سوختگیری هواپیماهای ایرانی در کشورهایی انجام می شود که تامین سوخت آنها به وسیله شرکت های دولتی انجام می شود و شرکت های شخصی حاضر به فروش بنزین به کشور عزیزمان ایران نمی شوند.

    حمل سوخت اضافه به جای پرکردن صندلی مسافر , پشت پرده سفرهای هوایی داخلی و خارجی

    سود سفر خارجی زیاد است یا داخلی

    با وجود این که تامین سوخت هواپیماها در مسیرهای خارجی این روزها به مسئله برخورده و هزینه ایرلاین های ایرانی زیاد شده، ولی کاپیتان شهبازی اعتقاد است سفرهای خارجی جهت ایرلاین ها نفع اقتصادی بیشتری دارد. به گفته او به عنوان مثال درحالی که قیمت تمام شده است هر صندلی به ازای پرواز به شهری همچون مشهد که یک ساعت و ١٠ دقیقه وقت می برد (براساس ارز نیما)، حدود ٦٠٠ هزار تومان تمام می شود، بلیت این مسیر به قیمت ٣٠٠ هزار فروخته می شود، درحالی که که قیمت بلیت استانبول که حدود ٢ساعت وقت می برد، بالای ١,٥ میلیون تومان هست. به همین علت ایرلاین ها ترجیح می دهند پروازهای خارجی خود را حفظ کنند. از طرفی ادامه پروازها به کشورهای اروپایی به وسیله ایرلاین های داخلی یک بعد سیاسی دارد و نمی توان از آن صرف نظر کرد.

    «سلام… من ٧ ساعته که تو راه لندن هستم و هنوز زمین ننشسته ایم. قدیم تر پرواز کشور عزیزمان ایران تا لندن فقط ٥ ساعت راه بود!» … «دو بار خوابیدم و بیدار شدم، ه

    هر نشست و برخاست چقدر آب می خورد؟

    اما مسئله تامین سوخت هواپیماهای ایرانی تنها وقت سفر را طولانی تر نکرده است و آن گونه که دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید: «هزینه تمام شده است پروازهای خارجی جهت ایرلاین ها نسبت به دوره برجام چندین برابر شده است است.»

    صدیق، مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی زاگرس می گوید: «بسته به نوع هواپیما تقریبا هر نشست و برخاست بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه دارد. این یعنی شرکت های ایرانی با وجود تمام مشکلاتی دارند که باید هزینه ای مضاعف را نیز مجبور شوند که این مسأله یا باید از سوی ایرلاین تامین یا مبلغی از آن به قیمت تمام شده است بلیت مسافران اضافه شود.»

    حمل سوخت اضافه به جای پرکردن صندلی مسافر , پشت پرده سفرهای هوایی داخلی و خارجی

    قیمت تمام شده است هر ساعت پرواز چقدر؟

    با وجود آن که تحریم، هزینه های اضافه ای به ایرلاین های ایرانی تحمیل کرده هست، ولی همچنان پرواز خارجی با ایرلاین های ایرانی به صرفه تر هست. میانگین قیمت تمام شده است هر صندلی به ازای یک ساعت پرواز ٥٠ تا ٦٠ دلار هست، درحالی که این هزینه به دلایل متفاوت در کشور های اروپایی بالاتر هست. به عنوان مثال قیمت سوختی که هواپیما ها در کشور عزیزمان ایران به ازای هر لیتر پرداخت می کنند ٦٠٠ تومان هست، درحالی که این قیمت در اروپا حدود ١,٢ یورو یعنی حدود ١٨ هزار تومان هست. از طرفی، حقوق پرداختی به پرسنل در کشور عزیزمان ایران به شدت پایین هست؛ به عنوان مثال یک خلبان در ایرلاین های دنیا به طور میانگین ٢٥ تا ٣٠ دلار به ازای هر ساعت پرواز دریافت می کند، درحالی که دریافتی خلبانان و دیگر نیرو های متخصص در صنعت هوایی کشور عزیزمان ایران زیر ٢ دلار است.

    هنوز سفر خارجی با ایرلاین ایرانی به صرفه تر است

    در حال حاضر بلیت پایتخت کشور عزیزمان ایران – استانبول به وسیله ایرلاین های ایرانی به صورت میانگین به قیمت ١,٨ میلیون تا ٢.٣ میلیون تومان به فروش می رسد، این درحالی است که بلیت های ایرلاین ایرعربیا بالای ٣ میلیون تومان عرضه می شود. ولی قیمت بلیت رفت و برگشت پایتخت کشور عزیزمان ایران به دوبی که در تابستان به بالای ٤ میلیون تومان هم رسیده بوده بسته به وقت و نوع ایرلاین حالا ٨٠٠ هزار تا ٣ میلیون تومان عرضه می شود. به عنوان مثال در سایت علی بابا قیمت بلیت پایتخت کشور عزیزمان ایران – دوبی ایرلاین ایرعربیا پنجشنبه ١٥ آذریک میلیون تومان اعلام شده، درحالی که هواپیمایی ماهان قیمت بلیت همین مسیر را در بالاترین حالت جهت آخرین روز هفته یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان اعلام کرده هست. همچنین قیمت بلیت تهران- تفلیس از سوی هواپیمایی قشم ایر ٦٠٠ هزار تومان تعیین شده است هست. جالب است که بدانید این روزها بلیت سفر به پاریس و مسکو با Turkish Airlines چیزی حدودی ٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان جهت شما آب می خورد. البته کسانی که این روزها می خواهند به تورنتو سفر کنند باید بدانند که قیمت بلیت به این شهر کانادایی در کمترین حالت حدودا ٦ میلیون تومان خرج روی دست مسافران می گذارد. کسانی که خواهان سفر به آمستردام هستند می توانند بلیت ایرلاین AtlasGlobal را به قیمت یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان خریداری کنند. البته بلیت هواپیمایی کشور عزیزمان ایران ایر در این مسیر به قیمت ٤ میلیون تومان فروخته می شود.

    کاهش ٣٣ درصدی مسافران پروازها

    بر اساس مصوبه هیأت وزیران قیمت بلیت هواپیما براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می شود. درحالی که تصور می شود با زیاد شدن قیمت تمام شده است سفرهای خارجی هوایی، قیمت بلیت هواپیما هم گران تر می شود، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی می گوید:«فعلا خبری از گرانی بلیت نیست.» او با بیان این که تعداد سفرهای هوایی در نیمه دوم سال روند کاهشی به خود می گیرد، می گوید:«امسال به علت بدتر شدن شرایط اقتصادی مردم و زیاد کردن قیمت بلیت تعداد سفر با هواپیما در مهر امسال در مقایسه با مهر پارسال ٣٣ درصد کم کردن پیدا کرده هست. در چنین شرایطی نمی توان حرف از گرانی دوباره زد. البته نمی توان ادعا کرد که قیمت بلیت مسافر هیچ تغییری نکرده هست، ولی بیشترین بار مالی ناشی از تحریم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی بر دوش ایرلاین هاست.»

    کاهش ١٢ درصدی پروازهای خارجی

    در شش ماه نخست امسال در مجموع ٤١ هزار و ٣٣ پرواز خارجی در کشور انجام شده است و ٦ میلیون و ١٦٦ هزار و ٢٧٨ مسافر به وسیله این پروازها جابه جا شده است اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ١٢ و ١١ درصد کم کردن را نشان می دهد.همچنین یک هزار و ٢٥٢ پرواز خارجی متعلق به پروازهای حج و ٦ هزار و ٤٦٢ پرواز متعلق به پروازهای عتبات عالیات بوده است که به ترتیب ١٧٠ هزار و ٣٥٦ نفر و یک میلیون و ١٤٦ هزار و ٤٠٧ نفر با این پروازها جابه جا شده است اند. رتبه اول پروازهای خارجی در ٦ ماه نخست امسال متعلق به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) است که ٢٧ هزار و ١٣٥ پرواز خارجی در آن انجام شده است و ٤ میلیون و ٣٢٦ هزار و ٥٤ نفر به وسیله این پروازها جابه جا شده است اند که از نظر تعداد پرواز و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١١ درصد افت داشته است.بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، به ترتیب فرودگاه مشهد با ٦ هزار و یک پرواز و ٩٣١ هزار و ٨٤ مسافر خارجی و شیراز با یک هزار و ٩٩٥ پرواز و ٢٤٩ هزار و ٥٨٦ مسافر خارجی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. بقیه پروازهای بین المللی در فرودگاه های اصفهان، تبریز، لارستان، اهواز، کیش، قشم، ارومیه، بندرعباس، کرمان، آبادان، ساری، یزد، گرگان، همدان، بیرجند، زاهدان، چابهار، رشت، کرمانشاه، زنجان، بوشهر و اردبیل انجام شده است است.

    روزنامه شهروند

    واژه های کلیدی: ایران | خارجی | پرواز | میلیون | ایرانی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار